HARAM HUKUMNYA...BERBUAT BAIK.


.

huh. pernah terfikir tak yang berbuat baik perlu tengok situasi.. situasi itu mengizinkan atau tidak untuk kita berbuat kebaikkan.


macam tak logik kan. tapi itulah hakikat. sumpah. kalau nak buat baik sekarang ni kena fikir banyak kali. korang jangan semudah mudahnya nak berbuat baik sekarang..bukan arr nak suroh korang wat jahat.

banyak kali dah benda ni jadi kat aku, tapi susah nak ambik jadi pengajaran untuk berubah..sebap tu dah nilai yang aku pegang. so memang agak susah nak berubah.

sebap tulus sangat... kejadian ni masa sem 6 , aku duduk kat taman u di Tanjung Malim. adalah mamat tu..datang umah.. nak pinjam enpon.. katanya nak call tukang paip. sebap paip pecah kat blakang umah aku. dengan mengongnya aku bagi ar hp yang aku baru guna seminggu... kompom2 sure la dia bawak lari tak pandang blakang dahhh
sadis ahh. tu satu di antara banyak2 peristiwa yang lain.

baru2 ni la..yang terbaeeeek dan aku betul2 faham. memang ada masanya...HARAM BERBUAT BAIK. aku ngan kawan aku ni..g la ronda petang2 kat sekolah, menyapa budak..masok la dewan makan.. saja nak mendekati pelajar nih. sambil tu duduk2 la borak ngan warden. baru seminggu wat camtu.. adalah pulak suara2 sumbang..kata kitaorg ni makan makanan budak kat dewan makan tu..lagi tak sedap..dan bertambah sumbang..dia bleh pulak cakap "kalau nak makan pun, tunggu ar budak2 abis makan dulu" wahhhh. kebulur sangat ke teman ni weii.

begitulah. walaupun niat kita baik dan kita selalu ingin dan sentiasa berbuat kebaikkan. tapi, fikir-fikirkanlah. setakat mana kita perlu berhenti dan biar bantuan itu dari TUHAN.

Reactions: 

Your Reply