mengubat hati ... mengingat mati


.


hari ini, memberi sedikit masa utk diri sendiri. mengubat hati. membaca tentang mati. membaca tentang mati. membaca tentang mati. membaca lagi tentang mati. dan mati.

mati. satu garisan pemisah yang akan dirasai oleh setiap makhluk yang hidup. saat itu, jasad kaku dan beku. walau sekaya mana kita..sekuat mana kita...sehebat mana kita..atau seagung mana kedudukan kita... jasad kaku itu tidak mampu berbuat apa-apa. ia tetap disitu. kaku!

kenapa hari ini aku memilih mati?
satu satunya pekara yang membuat kita kuat utk melepaskan segala kecintaan dunia.. hanyalah M.A.T.I .

bukan mudah. bukan mudah utk melepaskan dunia yg kita rasakan cukup indah sekali.

pertamanya, aku masih muda. aku sering lupa...mati itu tidak mengira usia.

pernah aku melepaskan...seluruh rasa cinta...kerna mengigat DIA... ya Allah.. yang memiliki semuanya. aku buang semua rasa. tidak mungkin ada manusia boleh memberi cinta seindah Dia.
bila dipinjamkanNYA sedikit kemanisan.. aku kembali lagi ..lupa. lupa semuanya MILIK DIA.

namun..DIA, tetap menunggu kita dengan sabar.. menunggu kita kembali kpdNYA.



Your Reply